19 Kasım 2009 Perşembe

Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum


Uzakdoğu sinemasını, animeleriyle farketmiştim ilk önce, ardından sinemaları geldi. Pek fazla kimsenin dikkate almadığı yapımları, özellikle korku filmlerinin, hollywood versiyonu çekilince yavaş yavaş farkedilmeye başlandı.
Uzakdoğu sinemasının en iyi duygusal,dram türündeki örneklerinden biri, Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum.
Klasik aşk filmi olarak düşünmeyin bu filmi. Size huzur verecek kadar masum ve sakin, ağlatacak kadar acıklı ve dokunaklı. Aşka artık burun kıvırsam da, insanın aşkı için neler yapabileceğini, ben olsaydım yapar mıydım diye düşündürten bir film Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum.


Aki ve Ritsuko (Masami Nagasawa ve Kou Shibasaki) nişanlıdırlar. Ritsuko ansızın ortadan kaybolur. Aki Ritsuko'nun peşinden çocukluğunun geçtiği kasabaya gider. Genç adam kasabaya vardığında on yedi sene önce yaşadığı ilk aşkı düşünür. Aki yıllar önce okullarındaki en güzel kızlardan birisi olan Sakutaro (Mirai Moriyama) ile ilk aşkı yaşamıştır. Aki ve Sakutaro'nun ilişkilerinde birbirleri için kaydettikleri kasetler çok önemli yer tutmaktadır. Henüz 16 yaşında olan iki gencin arasındaki romantik ilişki Sakutaro'nun hastalanıp ölmesi ile son bulur. Aki yıllar önce kaybettiği sevgilisini anarken, o zaman farkında olmadığı bir şekilde Ritsuko'nun da hikayeye dahil olduğunu öğrenir. Ritsuko şehirden ayrılmaya karar vermiştir ve en az genç adamın duyguları kadar güçlü bir tayfun şehri vurmak üzeredir. Geçmişteki aşkını gözden geçiren Aki şimdiki aşkını kaybetmemek için elinden geleni yapmaya kararlıdır.


Tür : Romantik
Yönetmen : Isao Yukisada
Senaryo : Yuji Sakamoto , Isao Yukisada , Kyouichi Katayama (Kitap)
Görüntü Yönetmeni : Noboru Shinoda
Yapım : 2004, Japonya , 138 dk.
Oyuncular: Takao Osawa , Kou Shibasaki , Masami Nagasawa , Mirai Moriyama , Yuhki Amamai , Minami Ichikawa , Kei Haruna

Hiç yorum yok: